Kan man använda SafeBag istället för våtrumssäkring?

Hej, min fråga är, om vi monterar safebag för fixtur så behövs det väl inte göras någon våtrumsisolering bakom eller under fixturen, då det finns en dusch / badkar i rummet?

Vänligen Christer
Christer

Kommentarer

  • Hej Christer!

    SafeBag funkar som en säkerhet när man installerar en Triomont i ett utrymme som inte har krav på våtrumssäkring, ex gästtoalett, men ersätter inte fuktspärren i ett badrum där våtrumssäkring krävs.

    Eftersom du har dusch/badkar så räknas det som "våtrum" och därför rekommenderar vi inte användning av SafeBag i det här fallet.

    Med vänlig hälsning,
    Nadira Kundservice
  • Hej!

    Jag undrar om ni har gjort någon uppdatering av den här produkten (Safebag) och/eller om den är godkänd att ansluta mot tätskikt?

    Med vänlig hälsning
    Tomas
  • Hej Tomas!

    Jag ser tyvärr att Safebagen tyvärr har utgått hos oss i år och inte längre går att beställa. Vi har ingen annan lösning som ersätter denna i nuläget.

    Nadira Kundservice