S-lås eller p-lås?

Jag såg att det står "dolt s-lås" och "dolt p-lås" på två av era toaletter. Hur vet man vilken man ska ha? Och kan man köpa en annan toasits än den vita som är på bilden?
Ellika

Kommentarer

  • Hej Ellika!

    Toaletter med S-lås har avloppsanslutningen rakt ner mot golvet.

    Toaletter med P-lås har avloppsanslutningen rakt bakåt för anslutning mot vägg. Den här varianten kallas ibland också för "universal" eftersom man med hjälp av en vinkel eller en flexibel anslutning kan ansluta även mot golvet.

    Du väljer modell med hänsyn till var ditt avlopp sitter.

    De toaletter som har "dolt" S- eller P-lås har en täckande kåpa runt avloppsanslutningen. Ett dolt vattenlås är mer stilrent och lättstädat medan ett öppet vattenlås är mer lättåtkomligt vid installation.

    Nautic 1500 har dolt S-lås

    Nautic 1591 har öppet S-lås och stor fot.

    Nadira Kundservice
  • Vad betyder hygienist flash i toastolen?
    Helene
  • Hej Helene

    Här kommer förklaringen på vad Hygenic Flush är. Se bif länk.

    https://www.gustavsberg.com/se/om-oss-gustavsberg/varfor-gustavsberg/innovationer/hygienic-flush
    Helena