Ram till Nautic spolknapp

Hej
Jag söker till toastolen Nautic 1500 den ram som omger spolknappen/-arna. Jag har en bild, men jag vet inte hur jag śka bifoga bilden (saknar infogasymbol).
Carl-Johan

Kommentarer

  • Hej Carl-Johan!

    Ramen finns inte att köpa löst utan den ingår i det kompletta knapphuset.

    Om ramen har lossnat från knapphuset har du högst troligen en Nautic årsmodell 2010-2017, eftersom den nyare modellen har ett helgjutet säte.

    Samtliga knapphus till Nautic 2010-2017 hittar du här!

    Knappen tål inte att man sprayar starka rengöringsmedel direkt på den. Torka istället av den med en trasa och var noga med att inga rester lämnas kvar.

    Nadira Kundservice
  • Tack för svar. Kan jag köpa spolknappen genom dig/ er? Är i så fall den här:
    TOALETTMODELL NAUTIC ÅR 2010 -

    Knapphus Duo
    Till toalettstol, för dubbelspolning, krom

    • Toalettmodell Nautic år 2010 -
    • Toalettmodell Nautic HF år 2014 -
    RSK-nummer: 7886957
    Artikelnummer: GB19299P0110
    EAN-nummer: 4025416099277

    310 kr (248 kr ex. moms)

    Mvh

    Carl-Johan
  • Tyvärr går det inte att beställa direkt av oss.
    Reservdelar beställer du via någon av våra återförsäljare. Om de inte har reservdelen i lager brukar det gå bra att be dem beställa hem den.
    Nadira Kundservice
  • Hej

    Går det att byta ut tryckknappen till den nyare modellen ?
    christer
  • Hej Christer!

    Den nya knappen är inte kompatibel med den gamla innertanken. Det går att uppgradera men då måste man alltså byta både cisternen och knappen.

    I det fallet behöver du alltså:
    1.  Komplett innertank - RSK 7790345
    2. Passande spolknapp, t.ex. RSK 7790336 (hög duo), 7790337 (låg duo) eller 7790338 (hög enkel).
    Nadira Kundservice
  • Nautic toalett förhöjd knapp enkel finns en bra anvisningar hur man byte den nånstans ? Hittade bara med dubbel knapp tack
    Alejandro fraga
  • Hej Alejandro,

    Tack för ditt mail.

    Länkat finner du monteringsanvisningen nedan
    chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://www.gustavsberg.com/fileadmin/uploads/Citat/G-berg_Mounting/Push_button_replacement.pdf

    Trevlig dag!
    Safia Innesälj
  • Hej, jag har tittat på instruktionsfilmen på den här knappen o det ska bara vara att lyfta ut den.
    Min sitter fast. Vad göra?

    Mvh Monica
    Monica
  • Hej Monica,

    Kan du återkomma med bilder på hur det ser ut?
    Om du har lösgjort de delar som skall lösgöras skall det inte sitta fast, men återkom som sagt så tittar på det.

    Ha det gott!
    Marcus Team Manager Kundservice