Vattenfelsbrytare: Hur långt ifrån varandra kan styr- och ventilenhet sättas?

Hej jag undrar vad det är för kommunikation som går mellan vatette huvudenhet och ventilpaketet är det seriell kommunikation eller ip? Isåfall har ni dokumentation över det.
Där jag vill ha ventilen i pumphuset finns ingen kanalisation framdraget, därför behöver jag veta vad jag ska planera för för typ av kommunikationsgränssnitt till denna brytaren.
Länsförsäkringars installatör meddelar att det inte går att installera denna i pumphuset, men jag tvivlar det är klart att det går.
Peter

Kommentarer

  • Hej Peter,

    En standardnätverkskabel (RJ45) förbinder styrenheten med ventilenheten. Den medlevererade kabeln är 3 meter men är utbytbar till annan önskad längd (max 100 meter).

    Nadira Kundservice
  • Hej jag vill veta vilket protokoll som enheterna kommunicerar med om det är TCP/IP , RS485 , RS232 och om det är seriell kommunikation isf vilket baudrate har kommunikationen.

    Mvh: Peter
    Peter
  • Det är inget protokoll som sådant, kabeltypen används för att det är en enkelt tillgänglig typ av kabel. Det skickas bland annat konstant spänning (24VDC), jord, signalpulser från givare och spänning för att driva motorn vid öppning och stängning.
    Så det går inte att koppla via någon switch eller liknande, om det var det du hade i åtanke?

    Robert Produktutveckling System Vatette