Hur gör jag för att öka spolmängden i min toalett?

Gustavsberg Support

Kommentarer

  • Observera att spolmängden till Nordic 3 (3500/3510) inte går att ändra. Modellerna har en fast spolmängd på 3/6 liter.

    Mikel Hallén
  • Denna instruktionsfilm visar hur man justerar spolmängden för Twico 2 och GB Flottörventil (RSK 7899993)

    https://youtu.be/THPck4H5v98

    Gustavsberg Support
  • Har en Nautic 1500 LIM. dolt lås. Går denna att justera vattenmängd i eller komplettera med annan insats?
    Lena
  • Hej Lena!

    Visst, det går alldeles utmärkt!
    I första inlägget i tråden finns instruktioner bifogade för båda årsmodellerna (2010-2017 och 2017-).
    Nadira Kundservice
  • Vad är maximala spolmängden i en Estetic 8300, går det att få mer än 6 liter?
    Joey
  • Hej Joey,

    Nej det går tyvärr inte.
    Nadira Kundservice
  • Har en nordic 3500. Såg ett inlägg att det inte går att justera spolmängden på den.
    Varför finns det då så många olika justeringsmöjligheter? Det finns flera ställen med justeringsmån o siffror som tyder på det.
    Mvh Stefan
    Stefan Josefsson
  • Hej Stefan!

    Nordic 3500 går inte att justera i spolmängd. Detta är en instegsmodell och dess möjlighet till diverse justeringar är således färre.

    Ha det gott!
    Marcus Team Manager Kundservice
  • Hej,
    Jag har en äldre Triomont universal med en liten och stor spolknapp. När jag ska spola så måste jag hålla in den stora knappen ända tills vattnet i cisternen är slut. Det ska väl räcka med att trycka en gång för att spola ut allt vatten? Hur

    Med vänlig hälsning,
    Peter Thomassen
  • Hej.
    Vi har en Classic år 2001-2007
    Går det att ändra spolmängden på den?
    Mvh Helena
    Helena Lindberg
  • Hej Helena,

    Det ska funka att justera den också!
    Spoltekniken i din bör överensstämma med filmen nedan så förfarandet är detsamma.

    https://youtu.be/THPck4H5v98

    Ha det gott!

    Marcus Team Manager Kundservice