Hur många liter rymmer mitt badkar?

Nedan angivelser gäller vanliga standardbadkar, dvs ej badkar på tassar eller för inbyggnad.

Måtten är ungefärliga

Längd:                             Liter:

1700 mm                          190 L
1600 mm                          178 L
1500 mm                          165 L
1400 mm                          155 L

Gustavsberg Support

Kommentarer

  • Hur högt baddjup blir det med 165L i ett badkar på 1500?
    Lia wettergren
  • Hej Lia!

    Baddjupet beräknas 7,5 cm från överkanten, d.v.s. där bräddavloppet normalt hamnar.

    Bassängdjup 420 mm - 75 mm = 345 mm baddjup.
    Nadira Kundservice
  • Hej,
    Funderar på 1700 mm eller 1600 mm läng.
    Blir det någon skillnad i baddjupet på de respektive måtten?

    Sanna
  • Hej Sanna

    Tack för ert mail
    Det är samma baddjup i alla , djupet i badkaret är 42 cm. I alla emaljerade badkar.
    Helena P