Hur lång garanti har jag på utbytta reservdelar?

Men vad gäller garantimässigt på knapphuset? Fick byta ut mitt redan första året och nu har den gått sönder igen. Toaletten är 2,5 år gammal.
Stefan

Kommentarer

  • Hej Stefan!

    Produkten har en garanti om 2 år och utbytta reservdelar har en garanti på ytterligare 6 månader. I ditt fall är det alltså en reklamation.

    Vänd dig till inköpsstället för att göra en felanmälan så hanteras ärendet enligt vår reklamationspolicy.
    Nadira Kundservice
  • Toppen service . Snabbt hjälp 👍👍
    Artak
  • Hej,

    Jag flyttade in till ett nyproducerat radhus för någon månad sedan. Jag har två toalettstolar från er (en på varje boendeplan) och har sett att båda toalettlocken är sjukt repiga. Det finns ingen möjlighet att få de utbytta? att det går på garantin? Eller kanske något goodwill konto? Jag har inte orkat kontakta de som byggde huset för det är så många mellanhänder och jag har haft strul med vattenläcka, elfel etc. Det här känns som en liten del i det stora hela.
    Ermina Hibic
  • Hej,

    Tack för ditt mail!
    Det är 2 års Garanti mot fabrikationsfel och då kan ni anmäla det till ert Inköpställe.

    Trevlig helg!
    Marlene Kundservice