Till senaste kommentaren
Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

Hur ändrar jag spolmängden på Nautic?

Hej!
Finns det någon beskrivning hur jag ändrar på antal liter som stolen ska spola uta.
Har en ny nautic förhöjd stol. När man spolar så blir det ett sådant sug så att det drar ur vattenlåset i stolen. När man spolar snålspolning så blir inte detta problemet.
Nicklas
Nicklas Andersson

Kommentarer

  • Hej Nicklas!

    Beroende på vilken modell du har (under vilken tidsperiod den tillverkades) så gör du på olika sätt. Du identifierar modellen på hur spolknappen ser ut undertill.




    • Om du har en Nautic 2010-2017 följer du bifogad instruktion nr 1.
    • Om du har en Nautic 2017- följer du bifogad instruktion instruktion nr 2.


    Nadira
  • Har en toastol Nautic 1500. Inköpt 2022 eller 2023.
    Efter spolning börjar toaletten droppa inne i cisternen. Droppet upphör efter ca 30 sekunder
    Vad beror detta på?
    I övrigt fungerar stolen till full belåtenhet
    Jan
  • Hej Jan,

    Är det ett droppande ljud som du hör
    och som sedan upphör efter 30sekunder?
    Helena G
  • Ja!
    det är inne i cisternen.
    spolning fungerar och tanken fylls. Därefter hörs ett droppande ljud. ”Tickar som en klocka” ca 20 sekunder. Därefter kommer ett mer dovt droppande ljud under en kort tid. Sedan tyst till nästa spolning då samma procedur upprepas.

    hälsningar
    jan Holmlund

    Jan
  • Tack för återkoppling.
    Det är restvatten som droppar, det kan uppstå på vissa golvstående toaletter.
    Det är ingen fara för läckage och ses inte som någon reklamation.

    Men upplever ni det som irriterande så kan vi skicka ett
    nytt byxrör som kan bytas ut på tanken. Det brukar hjälpa i de allra flesta fall.
    Helena G
  • Hej igen
    om det nu inte ska droppa vatten så ser jag det som en reklamation.

    ”byxrör” - var ska det röret isf monteras.
    har Du monteringsanvisning?

    Jan H
    Jan
  • Hej igen,

    Egentligen är det till din återförsäljare du skall vända dig om
    du upplever att det är fel på produkten och vill reklamera den.
    Men om du skickar ett mejl till reklamationer.gbg@gustavsberg.com
    med dina uppgifter samt en kopia på kvittot så tar vi det därifrån.
    Helena G
  • hej
    Jag fick inget svar på var byxröret sitter och om det finns en monteringsanvisning

    hur lång är garantitiden på min toastol?

    hälsningar
    Jan H
    Jan
  • hej
    Jag fick inget svar på var byxröret sitter och om det finns en monteringsanvisning

    hur lång är garanti

    hälsningar
    Jan H
    Jan
  • Hej,

    Byxröret sitt under tanken.


    Det finns ingen monteringsanvisning för byte av det men
    det finns monteringsanvisning på hur man tar loss tanken för att byta ut den.

    Garanti på våra produkter är 2år.

    Helena G
  • Hej Helena G
    refererande till gårdagens frågor och svar om droppande och kluckande toalettstol vill jag gärna ha en beskrivning på hur jag frilägger tanken och vill dessutom få mig tillsänt ett byxrör.

    Jag utgår från att både beskrivning och byxrör levereras utan kostnad för mig.

    Hälsningar
    Jan Holmlund

    Jan
  • Hej,

    Vi skickar ett byxrör till dig utan kostnad.
    Du ska få en avisering under nästa vecka när paketet
    finns att hämta hos ditt närmaste ombud.

    Bifogat finns en länk till monteringsanvisningen som
    visar hur du demonterar tanken:

    https://www.gustavsberg.com/fileadmin/uploads/Citat/G-berg_Mounting/Nautic_and_Estetic_Replacement_inner_tank.pdf


    Helena G
  • Tack för det.


    hälsningar
    Jan H
    Jan

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.