Vilka förbättringar har gjorts som kräver en hyreshöjning i år igen?

En gång om året ser vi som hyresvärd över vilka kostnader vi haft för att ta hand om våra fastigheter. Där tittar vi på saker som kostnader för vatten, uppvärmning, räntor, skatter och mycket annat. Efter det begär vi en förhandling med Hyresgästföreningen, som kallas den årliga hyresförhandlingen. Hyran för din bostad ska räcka till väldigt många olika saker under en lång tidsperiod. Därför grundar sig inte den årliga hyresförhandlingen på förbättringar som du fått i din lägenhet eller i ditt kvarter det senaste året. Hyran är vår enda intäkt och den ska räcka till att underhålla, förvalta och förbättra alla våra fastigheter invändigt och utvändigt under hela fastighetens livslängd.
GotlandsHem

Kommentarer

  • Ta hand om era fastigheter säger ni ! ?  Jag med många tycker att allt går till alla nybyggen .  På Terra Nova skulle fasader & balkonger  behöva ett rejält lyft & underhåll . Men allt blir sämre & sämre . Folk börjar tycka att det är på gränsen till ett förfallet område . Inte så kul då att få betala mer i hyra varje år när allt förfaller .  Sedan är ju uteförråden inte bra . På sommaren stekhett och på vintern fuktigt . Man kan inte ha elektronik där ute & kartonger blir fuktiga o går sönder . Blir att man får förvara det inne i lilla klädkammaren och det blir överfullt . Kan man isolera sitt förråd själv ?

    Liza
  • Hej Liza.

    Tråkigt att ni upplever det så här.

    Gällande lägenhets förråd så hyrs dem oisolerade.

    Men vi kommer ta detta vidare och ta en titt på uteplatserna samt förråden i området i samband med vår underhålls planering.

    Vänliga hälsningar.
    GotlandsHem
  • Hoppas det blir kollat snart då .  Har bett om hjälp med min balkong i flera år pga av att tidigare hyresgäst använde ” golvet ” som askkopp . Ligger fullt av fimpar under trallen och det luktar inte gott på sommaren . Det går ju inte att lyfta på trallen och vanlig dammsugare går inte ner emellan . Vad ska jag gör ??
    Liza
  • Hej igen Liza.

    Det är ett planerat ett projekt som kommer att dra igång om just Terra Nova området, när det kommer dra igång har vi tyvärr ingen information om än.

    Men det med att din balkong är sliten och att det ligger fimpar under trallen har jag gjort ett ärende till våra reparatörer som kommer få komma bort och kolla på det här.

    Vänliga hälsningar
    GotlandsHem