Vem får hyra parkeringsplats?

Den som hyr en lägenhet eller lokal av GotlandsHem och om den är i nära anslutning till aktuellt bostadsområde. Det är den som står på hyreskontraktet för hyresrätten som får skriva avtal för parkeringsplats.
GotlandsHem

Kommentarer

  • Får man hyra fler än en parkeringsplats? Till exempel om jag har en 19-årig dotter med egen bil som ännu bor hemma men inte står på kontraktet, kan hon hyra en parkering eller kan jag hyra två på mitt kontrakt? Eller om man har två bilar i hushållet men bara en står på kontraktet? Kan man hyra parkering trots att man redan hyr garage eller carport?
  • Hej!
    Var, kan jag som bor i början på Stationsgatan i Slite, hyra parkeringsplats?
    Med vänlig hälsning
  • Hej Ester!

    Vi kommer under hösten informera närmare om hur fördelningen kommer gå till.

    LM - Vi är inte helt klara med de exakta indelningarna, planen är att vi förhåller oss till respektive kvarter som sökområde. Mer information om detta kommer under hösten.

    Vänliga hälsningar /
    Andrei Bostadsförmedlare
  • Kan jag som reser ofta till huset på Gotland hyra parkeringsplats?
  • Hej Susanne!

    Tack för att du kontaktar oss,

    Det är enbart GotlandsHems hyresgäster som kan hyra parkeringsplats hos oss.

    Vänliga hälsningar
    GotlandsHem