Vattentunnor i kvarteren

Hej!
Regiongotland ställer ut tunnor på skolor runt om på Gotland för att samla regnvatten, skulle det inte vara en bra grej för oss boende med. Skulle vara perfekt till uteblommor,rabatter osv...
Vh Kattis
Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Hej!

    Tack för att du hjälper oss att bli bättre.

    Vi går igenom alla inkomna förslag i slutet på varje månad. Vårt Förslagsråd ser då på möjligheterna att genomföra ditt förslag. Stora förbättringsförslag som behöver planeras in i nästa års budget eller som kräver undersökning i kvarteret lämnas till ledningsgruppen för beslut.

    Så fort vi har ett beslut som rör ditt förslag får du ett svar här i kundforumet. Varje gång du får ett nytt svar på ditt inlägg får du ett mejl som berättar att vi svarat dig.

    Tack för förslaget, din åsikt är viktig för oss.

    Med vänlig hälsning
    GotlandsHem
  • Hej!

    Ditt förslag har nu tagits upp i Förslagsrådet. Vi tycker det är roligt att många vill bidra till att spara vatten. GotlandsHem kommer initialt beställa och placera ut vattentunnor i anslutning till de områden där det finns blomvärdar och odlingslådor. Om det blir lyckat kommer vi se över möjligheterna att utvidga projektet med vattentunnor.

    Mer generell information kring att spara vatten kan du hitta här.

    Med vänliga hälsningar
    GotlandsHem
  • Hej!

    Nu har vattentunnorna börjat placeras ut. Vi tycker att det är jättekul att ni vill bidra till att spara vatten och hoppas på att detta kommer bli lyckat!

    Här kommer en bild på en tunna i Visby innerstad:

    Med vänlig hälsning

    Yvette Kommunikatör
    Bästa svaret