Varför ska GotlandsHem hyra ut parkeringsplatser?

Det finns flera anledningar till det. En anledning är att det under en längre tid har funnits önskemål från våra hyresgäster att vara garanterad en parkeringsplats. Vi har också sett behov i vissa områden, att säkerställa att det endast är våra hyresgäster som använder GotlandsHems parkeringar. Vår förhoppning är att det ska frigöra fler platser för våra hyresgäster.

Det handlar också om att GotlandsHems hyresgäster får en möjlighet att påverka sin egen boendekostnad. I det här fallet handlar om att kunna göra det genom ett aktivt val om att ha parkeringsplats. Grundtanken är att vi i möjligaste mån vill undvika så kallade kollektiva tjänster och lösningar vilket också är något som Hyresgästföreningen förespråkar och arbetar för. Du som är hyresgäst kan minska din boendekostnad genom att välja att inte hyra parkeringsplats eller så hyr du en parkeringsplats med månadsavgift.
GotlandsHem

Kommentarer

  • Kommer ni att utöka antalet p-platser i området Netungatan, Broväg o Lummelundsväg? Det finns för få idag.
  • Hej Bosse!

    I dagsläget finns ingen plan på att utöka antalet parkeringsplatser i det område du nämner. Vi tar med oss dina synpunkter framåt.

    Vänliga hälsningar /
    Andrei Bostadsförmedlare
  • Är det inte läge att nu vid detta tillfälle göra tilldelningen mer rättvis så att ingen lägenhet får ha mer än en parkeringsplats så länge det finns kö av dem som ingen har. Man kan få ha flera platser tills efterfrågan uppstår och då få lämna ifrån sig platsen.
  • Hej Kalle
    Tack för förslaget. Vi återkommer med mer information om hur vi kommer att lösa behov kontra tillgång.
    GotlandsHem
  • Jag tycker 150 kr är för dyrt
  • Hej Gittan,

    Avgifterna är framtagna utifrån rådande marknadspriser.

    Med vänlig hälsning
    Linnéa, Servicevärd
    GotlandsHem
  • Men varför ska vi betala för parkeringen det är ju samma parkering ingen standarhöjning som skärmtak t.e.x. för då kan jag tänka mej avgift. Ni säger att vi får sänkt hyra om man inte anmäler parkeringsplats,men var ställer man bilen då? Med hälsningar
  • Hej Per.

    Precis som vi skrev i svaret här ovan så har det under en längre tid funnits önskemål från våra hyresgäster att vara garanterad en parkeringsplats. Vi har också sett behov i vissa områden, att säkerställa att det endast är våra hyresgäster som använder GotlandsHems parkeringar.

    Vänliga hälsningar
    Yvette Kommunikatör
  • Jag har ännu inte hört ifrån er hur ni tänker lösa orättvisan att vissa hyresgäster har flera parkeringsplatser när andra står i kö för att få sin första plats.
  • Hej igen Kalle.

    I det här inlägget  finns information gällande att ha fler parkeringsplatser.

    Vänliga hälsningar
    Yvette Kommunikatör
  • För att garantera plats behöver Ni ju bara markera med förhyrdplats som vid melonen och ingår i hyran. Ingen ställer sig  väl på en plats som är markerad!
     Hälsningar per
  • Hej Per.

    VI kan inte garantera platser då der ser olika ut i alla områden. Syftet med att införa förhyrda platser är bland annat för att möta de olika behoven och för att man till viss del ska kunna påverka sin boendekostnad.

    Vänliga hälsningar
    Yvette Kommunikatör
  • Varför kan man inte få hyra p-plats på Fältgatan. Även om man inte bor hos gotlandshem. Massvis m lediga då inga studenter har bil. Bra intäkter f gotlandshem so då kunde sänka sina avgifter på något annat
  • Hej Janne!

    Tack för att du kontaktar oss

    Det är bland annat av säkerhets- och trygghetsskäl som vi enbart hyr ut parkeringsplatser till våra hyresgäster.

    Vänliga hälsningar
    GotlandsHem
  • Sorry men kan du förklara det i detalj. Omöjligt att förstå vad som blir otryggt och osäkert. Kan du ge exempel på något som hänt i den riktningen.
  • Hej igen Janne,

    Vi har valt att enbart låta våra hyresgäster hyra parkeringsplats - bland annat för att skapa trygghet för våra hyresgäster. Om du vill prata vidare går det bra att ringa till oss på telefonnummer 0498 20 39 00.

    Vänliga hälsningar
    Yvette Kommunikatör
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.