Vad händer om jag får en lägenhet?

Vid en kreditprövning kontrollerar vi om du har betalningsanmärkningar, skuld till Kronofogden eller har en pågående skuldsanering. Om din kreditprövning inte är godkänd kommer vi att ha ett samtal med dig om just dina förutsättningar. I vissa fall kan vi acceptera att en privat borgensman(1) blir solidariskt ansvarig med dig att hyran blir betalad. Om du har en beviljad kommunal hyresgaranti kan det i vissa fall ersätta en borgensman.

(1) För att bli godkänd som borgensman får du inte ha någon betalningsanmärkning, inte ha misskött eventuella hyresinbetalningar till oss och du måste ha en årsinkomst på minst 350 000 kronor.
GotlandsHem

Kommentarer

  • Hejsan! Jag undrar hur jag kan ändra mina uppgifter gällande min arbetssituation osv. Jag önskar att någon från gotlandshrm ringer mig. Mvh mattias
  • Hej Mattias!

    Uppgifter om din arbetssituation och/eller ekonomiska situation är något som kontrolleras först inför en kontraktsskrivning då det inte är ovanligt att det är något som ändras över tid. Om du blir aktuell för en bostad kommer en handläggare att kontakta dig för att gå igenom detta. Har du några specifika frågor innan dess rekommenderar jag dig att kontakta oss på tel 0498-203900 och be att få tala med en bostadsförmedlare.
    GotlandsHem