Vad händer med ködagarna vid andrahandsuthyrning?

Hej

Om man ska hyra en lägenhet i andra hand genom godkännande av er såklart. Tappar man sin plats i kön då?

Kommentarer

  • Hej Erica!

    Tack för att du kontaktar oss.

    Nej man blir inte av med sina ködagar i GotlandsHems bostadskö om man hyr en lägenhet i andrahand.

    Vänliga hälsningar

    Yvette Kommunikatör
  • Tack för snabbt svar.
  • Om man hyr i andra hand 1 år och förstahandshyresgästen inte vill behålla lgh efter ett år,får man då ta över kontraktet?
    Emma Ringdahl
  • Hej Emma och tack för att du kontaktar oss.

    En andrahandshyresgäst har inte möjlighet att ta över ett avtal från en förstahandshyresgäst.

    Rätten att bo i den aktuella bostaden är begränsad till den tid man hyr i andra hand.

    Vänliga hälsningar
    Andrei Bostadsförmedlare
  • Hej!
    Är det möjligt att byta sin lägenhet mot en ni har utannonserat?
    Ethel
  • Hej Ethel!

    Tack för att du kontaktar oss.

    Det är inte möjligt att byta sin lägenhet mot en ledig som vi har utannonserat.

    Vänliga hälsningar
    Yvonne Hyresgästsamordnare