Vad gäller vid bostadsbyte och den nya modellen för hyressättning?

En del av de bostäder som berörs av den nya hyressättningen kommer att fasas in till sin rikthyra, men hur blir det med lediga bostäder och vid bostadsbyte?
GotlandsHem

Kommentarer

  • Vid bostadsbyte och då nya avtal skrivs kommer både den bostad du lämnar och den bostad du flyttar till att justeras till den hyran bostaden ska ha enligt den nya modellen för hyressättning. Infasning sker inte här.

    Därför är det viktigt att du som planerar ett bostadsbyte, kontaktar oss i god tid för att veta hur hyran kommer att bli påverkad. Det här gäller bostad som finns inom GotlandsHem och som berörs av modellen för hyressättning.

    D​e kvarter som inte ingår i modellen för hyressättning är boföreningen Kakelugnsmakaren 1 i Terra Nova, studentbostäderna i kvarteren Järnvägen 6 och Rekylen 1, Trilobiten 1, Bläckfisken 3, Adjutanten 1, 3 och 4 samt Sergeanten 5.​

    GotlandsHem