gräva rabatt på min uteplats

Hej!
Jag undrar om jag får gräva rabatt på min uteplats. Vi bor i ett "radhus" och har en fin uteplats som gärna skulle vilja ha lite blommor. Måste det vara i odlingslådor eller får man göra rabatter direkt i gräsmattan?
Erica

Kommentarer

  • Hej Erica,

    Tack för ditt meil.

    Större förändringar på en uteplats såsom uppförandet lekstugor, växthus, uterum och liknande är i nästan alla fall bygglovspliktiga och därför tillåts inga sådana förändringar av uteplatsen.

    Om du odlar direkt i gräsmattan är det viktigt att komma ihåg att du som hyresgäst har återställningsplikt, det innebär att återställandet ska motsvara det tidigare skicket på uteplatsen, i detta fall ska det vara gräsmattan som är återställd den dagen utflytt sker.

    Odlingslådor är att föredra för odling på din uteplats.

    Vänliga hälsningar

    Anette
    Kundtjänst
    Anette Kundservice