Uppsägning

Hej, jag undrar varför det är så kort tid för inflytt. Jag bor i Dalarna och här har vi 3 månaders uppsägningstid. Så för mig som söker boende hos er är det jättesvårt att få till tiden. Jag kan ju inte säga upp mitt boende här och hoppas på att få en lgh hos er.
Mvh Eva Westin

Kommentarer

  • Hej Eva!

    Tack för att du kontaktar oss,

    Vi har olika typer av bostäder vi publicerar. De som har en symbol av ett hus betyder snabb inflyttning. Det kan finnas fler anledningar till att en bostad publiceras som snabb, exempelvis kan lägenheten ha varit i behov av renovering vilket gjort att den inte kunnat publiceras tidigare. Vill du inte söka en lägenhet som är en snabb inflyttning, ska du inte anmäla ditt intresse på de lägenheter med den symbolen. Vi publicerar vanliga lägenheter också där inflyttningsdatum är längre fram.

    Vänliga hälsningar
    GotlandsHem
  • Hej igen 😊
    Jag har tittat på era lediga objekt idag och jag är väldigt intresserad av Odvaldsvägen i Klintehamn. Men det är för kort tid till inflytt. Jag har tre månader uppsägningstid.
    Och det känns svårt att kunna få en chans att intresseanmäla. Tyvärr. Jag tittar in varje vecka på nya objekt. Tiden för inflytt är alltid mindre än tre månader, även dom som inte är markerade för tidig inflytt. Så det känns lite omöjligt 😪 Är det möjligt att köa till vissa adresser?
    Mvh
    Eva Westin
  • Hej Eva!

    Det är en och samma kö och du väljer själv vilka lägenheter du intresseanmäler. I din prenumeration kan du välja ut områden som du är intresserad av och då enbart få mejl med information om lediga lägenheter om det publiceras något som matchar dom önskemålen (du kommer dock alltid att se alla lediga lägenheter när du går in och kollar).

    Vänliga hälsningar
    Yvette Kommunikatör
  • Hej
    Trodde i min enfald att det skulle bli fler lgh att kunna göra intresseanmälan på när ni gjort om den 1/10
    Men nu är det ju sämre än innan ( då det var illa redan då)
    Måste man vara bostadslös för att ha en chans till en lgh hos er?
    Känns ju helt hopplöst 😣
    Mvh Eva Westin i Hedemora

  • Hej Eva!

    Det numerära antalet bostäder har inte förändrats men med en mer realtidslösning för utannonsering av bostäder kommer vi kunna öka tiden till inflyttning.

    Man behöver inte vara bostadslös för att söka bostad hos oss utan alla är välkomna att göra en intresseanmälan.

    Vänliga hälsningar
    Emmy Hyresgästsamordnare