Synpunkt: Förändra parkeringssituationen/strukturen i området Adjutanten 4.

Kommentarer

  • Hej!

    Tack för att du hjälper oss att bli bättre.

    Vi går igenom alla inkomna förslag i slutet på varje månad. Vårt Förslagsråd ser då på möjligheterna att genomföra ditt förslag. Stora förbättringsförslag som behöver planeras in i nästa års budget eller som kräver undersökning i kvarteret lämnas till ledningsgruppen för beslut.

    Så fort vi har ett beslut som rör ditt förslag får du ett svar här i kundforumet. Varje gång du får ett nytt svar på ditt inlägg får du ett mejl som berättar att vi svarat dig.

    Tack för förslaget, din åsikt är viktig för oss.

    Vänliga hälsningar
    Agnes Kundservice
  • Hej.

    Jag undrar om ni kommit fram till något i detta ärende? Eller om det blivit klassat som ett "större förbättringsförslag" ?

    Jag förstår om ni har mycket att göra, men någon form av tidsestimering för ett svar hade önskats.

    MVH
  • Hej!

    Vi har tagit upp ditt förslag i vårt förslagsråd.

    Vi kommer att se över ditt förslag närmare och lyfta det vidare internt. Jag kan tyvärr inte ge dig en exakt tid på när vi har ett svar, men så fort vi har mer information så kommer vi att uppdatera med ett svar här i kundforumet.

    Tack för ditt förslag och tack för att du hjälper oss att bli bättre.

    Vänliga hälsningar
    Agnes Kundservice
  • Besöksparkeringarna i Adjutanten 3 utnyttjas av besökare till bostadrättsinnehavares besökare, med följden av att besökare till Adjutanten 3 inte får någon parkering.

  • Hej!

    En begränsning av vem som får hyra parkering finns i dagsläget; den generella regeln är att endast boende i området får hyra parkering. Någon begränsning av antalet platser som får hyras finns inte. Däremot är regeln att man ska ha behov av parkeringen.

    På hyrd parkering får endast motorfordon om max 6 m längd parkeras.

    Det är inte aktuellt att styra vart man inom ett område kan eller får hyra parkering. Var och en gör sitt val utifrån vilken parkering man önskar och vilken som är ledig. Önskar man byta parkering med någon annan går det bra att göra om man först kontaktar GotlandsHem.

    Översyn av taxa för parkeringarna är i dagsläget planerat att göras under 2022.

    Vänliga hälsningar
    Agnes Kundservice