Kan man se underhållsstatus för sin lägenhet?

Hej,
jag undrar om ni inte skulle kunna lägga ut statusen på lägenheten man på mina sidor? T.ex hur längesen det var lägenheten blev ommålad, fick nya mattor o.s.v. tycker det som hyresgäst kan vara intressant att veta sådant utan att behöva ringa er och fråga.

Med vänliga hälsning

Kommentarer

  • Hej Anne!

    Tack för din fråga,
    Det är faktiskt en funktion som kommer att komma på "mina sidor" framöver, exakt när vi kan lägga till det är inte klart just nu.

    Med vänlig hälsning

    Linda Bostadsförmedlare
  • Tack för snabbt svar!

    Trevlig helg

  • Skulle det vara möjligt att få in lite interiörbilder från lägenheter som läggs ut som lediga? Detta tillsammans med en status skulle det ge en bra beskrivning av lägenheterna och underlätta oss i kön att bestämma om en intressanmälan.
  • Hej Arne!

    Tack för din fråga och dina synpunkter.

    Vi använder oss av områdestypiska bilder när lediga lägenheter publiceras eftersom skicket på en enskild lägenheten hela tiden förändras p.g.a. både slitage och underhåll. Skicket på två lägenheter i samma hus kan också skilja sig åt. Eftersom den avflyttande hyresgästen bor i lägenheten tills den nya hyresgästen flyttar in blir det för utelämnande att fota lägenheten med den avflyttandes bohag varför det inte är aktuellt.

    Med anledning av det hänvisar vi till lägenhetsvisningen man erbjuds om man är bland de med flest ködagar.

    Ha en trevlig dag!
    GotlandsHem
  • Hej! Om personen som skall flytta ut inte städar ordentligt, städar ni iordning innan nästa hyresgäst flyttar in?
  • Hej Torunn,

    Tack för din fråga.

    Om det inte är städat i lägenheten när man ska flytta in ringer man till kundservice på tfn 0498-20 39 00 så hjälper dom dig vidare.

    Med vänliga hälsningar
    GotlandsHem
  • När kommer funktionen på ”mina sidor” Det har gått mer än ett år sen svaret kom. Borde finnas en preliminär tid för funktionen,
  • Hej,

    Vi har i dagsläget inte något preliminärt datum. Vi håller på att inventera alla lägenheter för att säkerställa årtal och beskaffenheter. Detta är steg ett inför att kunna få till en funktion med underhållsplanering för respektive lägenhet som sedan kan visas på mina sidor för hyresgästen.

    Med vänlig hälsning
    GotlandsHem
  • Nu har det gått drygt tre år sedan ni svarade att funktionen för att kunna se när senast underhåll är gjort, hur långt har ni kommit?
  • Hej Lotta!

    Inventeringen av lägenheterna pågår fortfarande och planeras pågå året ut, därefter kommer vi att se över hur vi ska kunna presentera underhållsstatus på Mina sidor för dig som hyresgäst. Tack för ditt tålamod.

    Vänliga hälsningar
    Yvette Kommunikatör
  • Väntar fortfarande på att underhållsstatus skall kunna ses på mina sidor? Uppdatering av läget?
  • Hej Madelene!

    Tack för att du hör av dig.

    Vi är inte riktigt där än, men jag har tagit frågan vidare internt igen och återkommer.

    Vänliga hälsningar
    Yvette Kommunikatör
  • Hej, jag undrar samma sak! När kan man få se underhållsstatus på sin lägenhet, på mina sidor?? Det har inte hänt nåt på många år...
    Mvh Astrid
  • Hej Astrid.

    Jag inväntar fortfarande återkoppling från en kollega och återkommer när jag har mer information.

    Vänliga hälsningar
    Yvette Kommunikatör
  • Hej. Jag hittar inte var det finns info om underhåll ? Mina väggar är slitna och golvet....även  badrum börjar bli slitet.  Funderade på om ni gör skillnad på en 4a och 2a när det gäller underhålls behov?? Tänker eftersom en person kanske bor i en 2a och 4 personer i en 4a då slits ju badrum mycket fortare , även tvätt o tork används ju mer än i en liten lägenhet , ja även annat oxå. Men badrum är väldigt slitet på golv , plastmatta ser man ju trådarna i väven... går ej rengöra längre för det är så slitet, nån innan mig har tappat rakblad el nåt vasst på plastmatta oxå ... nåväl ... skulle vilja se underhåll status på lägenhet ...
  • Hej!

    Tack för att du kontaktar oss.

    Vi inväntar som sagt ännu svar på frågan gällande information om underhåll, så den får vi återkomma i.

    Vi gör inte skillnad på en 2:a respektive 4:a i underhålls intervall. Upplever du att dina väggar och golv är slitna, så kan du lägga en felanmälan på Mina sidor, så får vi komma och titta på det.

    Ha en fortsatt fin dag.
    Vänliga hälsningar
    Emmy Hyresgästsamordnare
  • Hej!

    Tyvärr är det fortfarande en bit kvar innan vi kan presentera underhållsstatus på Mina sidor.

    Tack för ert tålamod.

    Vänliga hälsningar
    Yvette Kommunikatör
  • Hej!
    När kommer det att gå att se underhållsstatus? Frågan kom upp 12 januari 2017 och nu är det 2021. Finns det någon som helst tidsplan på när detta är tänkt att ske?
  • Hur långt har ni kommit i denna fråga?
  • Hej!

    Ber om ursäkt att svar dröjt. Vi har tagit frågan vidare och ber om att få återkomma.

    Vänliga hälsningar
    Yvette Kommunikatör
  • Det verkar vara många som vill se underhållsstatus på sin lägenhet och jag är en av dessa. Kan ni leverera en sådan funktion eller inte?
  • Hej!

    Vi är just nu i slutskedet av vår inventering av underhållsbehov. Vi återkommer så snart vi kan leverera denna funktion.

    Tack för ert tålamod.

    Vänliga hälsningar
    Agnes Kundservice