Ny sopbod i Bogen 2

För tredje gången skriver jag nu angående sopstationen i bogen 2 som står öppen hela tiden. Har tagit upp det med både bovärden och gotlandshems kontor men det händer inget. Har även tagit upp det på en vandring vi hade i kvarteret för över ett år sedan. Bovärden har pratat och att bygga en låst sopstation men när då? Inget händer i det här ärendet och vi som bor här blir beskyllda för att sortera dåligt även om det är andra som kastar sopor där har själv sett det. Har även pratat med en vän som sa att ja där kastar man ju för att man vet att det står öppet. Hoppas att ni tar upp det här på detta forum  nu.

Kommentarer

  • Hej Annelie!

    Tack för att du kontaktar oss.

    Vi har lämnat in ett bygglov och väntar bara på ett godkännande. Detta ligger med i budgeteringen för år 2018 och så fort bygglovet är godkänd kommer en ny bod att ställas dit.

    VI är medvetna om problemet och vi vill såklart också att det här ska fungera utan problem!

    Ha en trevlig dag,

    Med vänlig hälsning
    Yvette Kommunikatör
  • Vi är flera som önskar lås på luckorna eftersom icke hyresgäster lämnar sina sopor här. Det påverkar bl.a våra hyror
  • Tyvärr hjälper det inte med lås på luckorna Anna då kastar folk bara skräpet utanför i stället och det är ju inte speciellt snyggt eller hur.
  • Hej!

    Vi är ledsna att informationen ni fick för ett år sedan inte längre är aktuell.
    På grund av olika omständigheter som bland annat har med tomtgränser att göra så kan en sopbod tyvärr inte byggas på tänkt plats och just nu finns inga planer på att ersätta befintlig lösning.

    Vänliga hälsningar
    Yvette Kommunikatör
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.