Frågor och svar om Sergeanten 5

GotlandsHem

Kommentarer

  • Hej
    Hur räknas våningarna i Sergeanten 5 ? Bottenvåning, våning 1, våning 2 eller
    Våning 1 våning  2 eller  våning 3
    Här på adjutanten är ju bottenvåningen våning 1.
  • Hej Ingela!

    Tack för att du hör av dig till oss.

    I Sergeanten 5 är det bottenvåning, våning 1 och våning 2. Våning 1 är alltså en trappa upp.

    Vänliga hälsningar
    Yvette Kommunikatör
  • Hej!

    På listan över lägenheter står vissa redan som reserverade trots att ansökningstiden ännu inte gått ut. Betyder detta att dessa lägenheter inte går till den ordinarie kön? Vilka får i så fall tillgång till dessa?
  • Hej Libeth!

    Det stämmer. Dessa lägenheter är reserverade till Region Gotland och deras förturer.

    Vänliga hälsningar
    Yvette Kommunikatör
  • Hej!
    Om jag skriver kontrakt för en lägenhet i Sergeanten 5 är det då möjligt att säga upp eller bryta kontraktet innan inflyttning och om man i så fall förlorar sina ködagar?
  • Hej Lotta!

    Tack för att du kontaktar oss.

    Den dagen du skriver kontrakt så nollställs ködagarna och de återställs inte om man säger upp kontraktet innan inflyttning.

    Vänliga hälsningar
    Yvette Kommunikatör
  • Hur långt innan måste man säga upp lägenheten innan inflyttning för att slippa betala
    hyra från det ursprungliga inflyttningsdatumet?
  • Hej igen!

    Enligt Hyreslagen har du som hyresgäst alltid rätt att säga upp ditt hyresavtal för bostaden med som längst tre månaders uppsägningstid. Hyresavtalet upphör då vid det månadsskifte som inträffar närmast efter tre månader från uppsägningen. Detta gäller oavsett om du tillträtt lägenheten eller inte.

    Vänliga hälsningar
    Yvette Kommunikatör
  • Måste man kunna styrka inkomst när man tackar ja till lägenhet? Det står i hyresvillkoren att man ska styrka inkomst 6 månader räknat från inflyttningsdatumet och eftersom det är inflyttning i juni 2019 måste man då alltså ha intyg för över ett års inkomst?
  • Hej Karolina!

    Tack för att du kontaktar oss.

    Ja det stämmer att du måste kunna styrka inkomst 6 månader från inflyttningsdatumet.

    Vänliga hälsningar
    Yvette Kommunikatör
  • Hej!
    Hur gör jag för att stryka intresseanmälan för Sergeanten 5?
  • Hej Lotta!

    Det går inte att ta bort en intresseanmälan när intresseanmälan stängt.
    Du får tacka nej om du skulle bli erbjuden lägenhet.

    Vänliga hälsningar
    Yvette Kommunikatör
  • Står som nr 4 i kö efter intresseanmälan. Hur lång tid tar det innan man vet om man fått en lägenhet?
  • Hej Gunilla!

    Fördelningen sker löpande och vi kan inte svara på exakt hur lång tid det kan ta innan du kan bli kontaktad med ett eventuellt lägenhetserbjudande, men inom en vecka bör du veta. Det är bra om du ser till att vara tillgänglig på telefon under den här tiden.

    Vänliga hälsningar
    Yvette Kommunikatör