Parkeringsplats för barnfamiljer

Jag bor på Stora Törnekvior och på båda parkeringarna har vi både MC-platser och Handikapp. Mellan dessa eller bredvid så finns en respektive 2 vanliga parkeringsplatser och mitt förslag är att göra om dem till barnfamiljsparkeringsplatser för allas välmående. Dels slipper jag som har småbarn att betala självrisk varje gång någon av mina avkommor slår upp bildörren i grannens bil samt att grannen slipper få lacken uppslagen på sitt vrålåk till bil. Det underlättar också fantastiskt mycket att slippa slänga in ungarna i baksätet och backa ut bilen från rutan och sedan flytta dem till respektive barnstol. Vi är inte så många småbarnsfamiljer i området så det skulle underlätta fruktansvärt mycket för oss eftersom MC-platserna är tillgängliga 99% av året och handikapprutan på andra sidan är så pass stor att den vanliga p-platsen mellan dem är idealisk för mig och andra barnfamiljer.
Se gärna hur ICA-Atterdags har satt upp skyltar för småbarnsplatser utanför affären.

Kommentarer

  • Hej!

    Tack för att du hjälper oss att bli bättre.

    Vi går igenom alla inkomna förslag i slutet på varje månad. Vårt Förslagsråd ser då på möjligheterna att genomföra ditt förslag. Stora förbättringsförslag som behöver planeras in i nästa års budget eller som kräver undersökning i kvarteret lämnas till ledningsgruppen för beslut.

    Så fort vi har ett beslut som rör ditt förslag får du ett svar här i kundforumet. Varje gång du får ett nytt svar på ditt inlägg får du ett mejl som berättar att vi svarat dig.

    Tack för förslaget, din åsikt är viktig för oss.

    Med vänlig hälsning
    Yvette Kommunikatör
  • Hej igen!

    Vi har nu tagit upp ditt förslag om barnfamiljsparkering i förslagsrådet.
    Att göra om parkeringsplatser till barnfamiljsparkeringsplatser skulle påverka antalet parkeringsplatser totaltsätt.

    Det är redan brist på parkering i ditt kvarter och vi kommer därför inte kunna ha möjlighet att genomföra ditt förslag i dagsläget. Vi tar med oss ditt förslag för framtiden men i nuläget är det tyvärr inte aktuellt.

    Vi får återigen tacka för din åsikt och ditt förslag.

    Med vänlig hälsning
    Yvette Kommunikatör
  • Okej men det är ju inte så att det kommer nya barnfamiljer och ställer sig där, vi som bor här parkerar redan på era platser så det blir ju bara att dem parkerar på ett visst ställe. Gör om platserna till betalparkering istället för jag betalar gladeligen för de platser som underlättar för mig och det gör nog de övriga i kvarteret också.
  • Vi håller i dagsläget på med ett omfattande parkeringsprojekt som innefattar hela vårt bostadsbestånd. Vi tittar bland annat på att kostnadsbelägga parkeringsplatser.

    Information kommer att nå er hyresgäster när beslut är fattade!

    Med vänlig hälsning
    Yvette Kommunikatör