Nedskräpning

Någon hundägare som missar papperskorgen och kastat / kastar flera svarta bajspåsar i buskarna på Kastanjegatan. Buskaget innan sista längan med ”småhus” (sockerlådorna) , innan tredje gården börjar, närmast skogen. Har själv hund men tar alltid upp och kastar i papperskorgen.

Katarina

Kommentarer

  • Hej,

    Tack för att du uppmärksammar detta.

    Att plocka upp efter hunden är en självklarhet och hundbajspåsar får slängas i sopkärl avsedd för detta.

    Vi kommer tala med bovärdarna i området och be dem vara extra uppmärksamma gällande detta.

    Vi vill alla att vår utemiljö ska vara trevlig att vistas och till glädje för alla.

    Anette Kundservice
  • Hej igen! Bovärdarna bör rensa upp buskaget och kasta alla svarta bajspåsar som ligger där. Det är inom Kastanjegatans område. Det inte så miljövänligt heller att det ligger en massa plats i naturen.
    mvh
    Katarina

  • Hej Katarina,

    Vi har varit i kontakt med bovärd i området som åker dit och rensar upp skräpet.

    Tack för att ni informerar oss om sådant, det hjälper oss i vårat arbete.
    Ha en fin dag.
    Stina Kundservice