Mordbränder runt om Gotland

På grund av den senaste tidens bränder som anlagts på bostadsområden på ön, vill jag föreslå att Gotlandshem anlitar ett säkerhetsbolag som patrullerar med manskap och även, om möjlighet finns, med kamera-drönare. Eftersom polisen klassar bränderna som mordbränder, borde resurser sättas in snarast, innan det kan vara försent och någon dör eller hem blir förstörda. Ha ett möte med polisen för att etablera samarbete och prioritera åtgärder.
Därtill kan man även utnyttja IoT-teknologi och sätta upp sensorer vid riskplatser (soprum osv) som larmar centralt vid brand o.dyl.

Kommentarer

  • Hej!

    Tack för att du hjälper oss att bli bättre.

    Vi går igenom alla inkomna förslag i slutet på varje månad. Vårt Förslagsråd ser då på möjligheterna att genomföra ditt förslag. Stora förbättringsförslag som behöver planeras in i nästa års budget eller som kräver undersökning i kvarteret lämnas till ledningsgruppen för beslut.

    Så fort vi har ett beslut som rör ditt förslag får du ett svar här i kundforumet. Varje gång du får ett nytt svar på ditt inlägg får du ett mejl som berättar att vi svarat dig.

    Tack för förslaget, din åsikt är viktig för oss.

    Vänliga hälsningar

    Agnes Kundservice
  • Hej!

    Tack för ditt förslag, vi har nu tagit upp det i vårt förslagsråd. Det gläder oss att du värnar om säkerheten i våra områden.

    Vi har en ökad beredskap i våra bostadsområden. Vi utför kontroller av våra allmänna utrymmen så som tvättstugor och källare för att mina risken för brandfarliga föremål.

    Vi har en fortgående dialog med polisen och är uppdaterade i det pågående polisiära ärendet om bränderna.

    Vid akuta fall eller misstankar ring till polisen eller Securitas.

    Vänliga hälsningar
    Agnes Kundservice