Får jag måla om?

Hej, får man köpa egen valfri färg och måla om i sin lägenhet eller måste man ha något tillstånd från Gotlandshem?

Kommentarer

  • Hej Sofia!

    Tack för att du kontaktar oss.

    Nej du behöver inte något tillstånd men du måste utföra det fackmannamässigt och du kan komma att bli återställningsskyldig den dagen du flyttar om det inte är utfört fackmannamässigt samt om färgen är utstickande (ej neutral färg).

    Vänliga hälsningar
    Yvette Kommunikatör
  • När Gotlandshems egna målare utför ett extremt slarvigt jobb käns det som ett högt krav att begära att hyresgästerna skall göra det fackmannamässigt. Jag förstår om det är utstickande färger eller extremt slarvigt gjort.
  • Hej Anna!

    Tack för att du hör av dig,

    Så ska det såklart inte vara. Är det så att du haft målare som utfört arbete hos dig som inte är bra vill vi gärna att du tar kontakt med oss så att vi får möjlighet att besiktiga det arbetet och se till att det åtgärdas. Det ska självklart vara ett väl utfört jobb!

    Ring oss gärna på telefonnummer 0498 20 39 00 så hjälper vi dig.

    Vänliga hälsningar
    Yvette Kommunikatör