Lägenhetsnummer på brevlådan

Hej!
Vi har tre Andersson i vårat hus, 7 av 10 ggr ligger posten i fel Andersson, för att undvika det kan ju lghnumren stå på brevlådan, detta gäller Adjutanten, 1-3-5, nu står det något annat nummer som inte är till någon hjälp för posten.
lghnummer står ju oftast efter adressen på breven.

Kommentarer

  • Hej!

    Tack för att du hör av dig till oss.

    Jag har varit i kontakt med din bovärd Esbjörn. Han meddelar att lägenhetsnumret samt första bokstaven i förnamnet ska stå på varje brevlåda. Han kommer att återkoppla till dig samt ringa posten för att be dem vara extra uppmärksamma när de delar ut er post.

    Med vänlig hälsning
    Yvette Kommunikatör
  • Hej igen,
    Nja, det som står på postfacket är som i mitt fall XXXXX. På dörren står XXXXX och YYYY
    XXXXX, tror det är er numrering och YYYY, är folkbokföringsadressen som skatteverket har.
    nr YYYY står på breven, så det är det numret som bör stå på postfacket.
  • Vi förhåller oss till Postens direktiv.
    Det vill säga att lägenhetsnummer och namn är den informationen som ska stå på postfacken.

    Esbjörn har varit i kontakt med Posten och uppmärksammat dem att vara mer noggranna. Jag hoppas att det framöver kommer att fungera bättre.

    Med vänlig hälsning
    Yvette Kommunikatör