Har ni lägenheter för 55+ som är i markplan?

hej jag undrar om ni har lägenheter i markplan för 55+ hyresgäster, är det en särskild kö?

Kommentarer

  • Hej,

    Tack för din fråga.

    Ja vi har lägenheter både 55+ och 65+ som är i markplan. Det finns även sådana lägenheter i fastigheter med hiss eller annan god tillgänglighet. Det är ingen särskild kö till dessa lägenheter utan man kan endast söka dem om man uppfyller ålderskriterierna.

    Med vänlig hälsning

    GotlandsHem
  • Tack för svar hur vet jag när en 55+lägenhet blir ledig ?kommer de upp bland vanliga lediga bostäder? Och kan jag få reda på i vilka områden i Visby dessa lägenheter finns? Med vänlig hälsning Mona

  • Alla lediga lägenheter som blir tillgängliga att söka läggs ut på vår hemsida under "Sök ledigt". Just 55+ har vi endast i området Talludden. 65+ finns däremot utspridda i hela vårt bostadsbestånd.

    Med vänlig hälsning

    GotlandsHem
  • Malte, om en ledig lägenhet är för 55-plussare eller 65-plussare markeras väl med "55+" eller "65+" fortfarande?
  • Hej Arne,

    Stämmer mycket riktigt att dom markeras med en speciell symbol så att det tydligt framgår.

    Med vänlig hälsning
    GotlandsHem
  • Är det någon annorlunda standard på 65+ lägenheterna? De brukar ju ha en högre hyra
  • 65+ lägenheter, har de en annorlunda standard en övriga lägenheter? De är ju dessutom lite dyrare.
    Hälsning Ally G
  • Hej Ally,

    Standarden på lägenheterna skiljer sig och hyran är därför olika. Vi har vissa områden, tex Talludden och Hytten, där alla lägenheter är 55+ eller 65+ och då är hyran lika medan många av våra övriga 65+ och 55+-lägenheter ligger bland andra lägenheter men har en högre tillgänglighet i form av tex hiss eller markplan.

    Med vänlig hälsning
    GotlandsHem

  • Jag undrar om 65+ lägenheterna i Gråbo är utrustade med ngn form av gemensamhetsutrymmen ?
  • Hej Monika!

    Det finns gemensamma utrymmen på bottenplan.

    Med vänlig hälsning,
    GotlandsHem
  • När är man 55+ samma år eller efter att man har fyllt?
  • Hej Christina!

    Man kan söka 55+ lägenheter från den dagen man fyllt 55 år.

    Med vänlig hälsning

    Yvette Kommunikatör
  • Hur ofta kommer en 55+ lägenhet ut??
  • Hej Christina!

    Det går tyvärr inte att svara på hur ofta en 55+ lägenhet bli ledig då det är helt beroende på när en sådan lägenhet blir uppsagd. Som min kollega Malte skriver här längre upp så syns alla lediga lägenheter som blir tillgängliga att söka på vår hemsida under "Sök ledigt". Lediga lägenheter publiceras varje torsdag kl. 15.00.

    Vänliga hälsningar
    Yvette Kommunikatör
  • Läste att ni ska bygga lägenheter vid Galgberget. Stämmer det, om, vad blir det för bostäder? Kommer det att finnas hiss?
    Vänligen
  • Hej Susan!

    Det stämmer att vi ska bygga vid Galgberget men vi kan inte dagsläget inte svara på hur husen kommer att se ut eller vilken typ av bostäder det kommer att bli.

    Vänliga hälsningar
    Yvette Kommunikatör
  • Hej
    Jag var förbi i förrgår och fick lite insyn i HUR många trappor
    det är vid Lgh Bogegatan 77 , där jag har ett erbjudande
    Saken är den att jag har svårt att gå i trappor, och skall heller inte
    LYFTA så pass som tunga matkassar...Använder Rullator /kryckor
    Fråga; Går det att få in någon form av Trapphiss där?
    Vet att det måste bekostas av Regionen, men frågan är om det är möjligt?
  • Hej Evy!

    Tack för att du kontaktar oss,

    Du kan ansöka om en bostadsanpassning och det gör du via Region Gotland. Om det blir godkänt av dem skickar de sedan en förfrågan till oss om det är möjligt att anordna en sådan lösning.

    Vänliga hälsningar
    GotlandsHem