Kan jag få tillbaka förlorad kötid?

Hej.
Anmälde mig till ert kösystem för många år sedan men missade då att man var tvungen att uppdatera sin kötid 1 gång om året.
Är jag helt "rökt" på all den kötiden nu?
Mvh

Kommentarer

  • Hej Magnus,

    Tack för din fråga.

    Tyvärr kan man inte få tillbaka förlorade ködagar.

    Din fråga är även behandlad i ett tidigare inlägg som du kan hitta här.

    Med vänliga hälsningar
    GotlandsHem
  • Ok fanns 365 dagars regeln när jag ställde mig i kön så får jag skylla mig själv. Men då vill jag gärna ha ett datum på när den infördes. Tack på förhand.
  • Hej,

    Om regeln att man är tvungen att uppdatera sin kötid minst en gång var 365:e dag fanns när du ställde dig i bostadskön beror på när det var. Regeln har funnits sedan april 2012. Information till de som stod i bostadskö då påbörjades under 2011 och information gick personligt ut via brev och mail. Det var även omfattande informationskampanjer via radio, tidning och på hemsidan.

    Med vänlig hälsning
    GotlandsHem
  • Hej igen. Jag har kollat min mail och det senaste mailet från er är det jag fick med mitt nr och lösenord år 2009.
    Mvh
  • Hej,

    För att kunna svara mer exakt så behöver via dina personuppgiter och du behöver därför kontakta oss per tel 0498-203920 eller via mail kundservice@gotlandshem.se

    Med vänlig hälsning
    GotlandsHem
  • Att det ska ha skickats ut personliga mail och brev är inte sant. Jag förlorade också mina ködagar på samma sätt och hörde av mig till er för att jag var arg just för att ni inte informerat alla som ställt sig i kön innan den ändringen. Jag fick då som svar att det var mitt eget ansvar att ta reda på såna nya regler. Och att jag fick skylla mig själv. Otrevligt och dåligt svar var det faktiskt.

  • Hej Jenna,

    Vi beklagar att du upplevde din kontakt med oss på det sättet du gjorde. När regeln om att man måste vara aktiv i bostadskön var 365:e dag infördes så föranleddes det av mailutskick till de som hade en mailadress registrerad och brev till de som inte hade det. Det blev en del både mail och brev som kom i retur eftersom vissa inte hade hållit sina kontaktuppgifter uppdaterade hos oss. Som komplement till detta så gick vi därför med god marginal ut med information både via lokala tidningar, radio och på hemsidan.

    Med vänlig hälsning
    GotlandsHem