Får jag kakla om i köket?

Hej,

Kaklet i mitt kök är väldigt slitet och efter att ha varit i kontakt med kvartersvärden så framgick det att Gotlandshem inte gör något åt detta. Jag undrar om det är okej att jag byter ut det själv och om det finns några regler gällande vilket kakel jag får sätta upp?

Kommentarer

  • Hej Ted!

    Tack för att du kontaktar oss.

    Tyvärr får du inte lov att kakla om i ditt kök själv.

    Med vänlig hälsning
    Yvette Kommunikatör
  • Hej !     Jag undrar om ni tagit bort tillval av att förnya köket ?  Man får väggar o golv målade , men när man har fula köks luckor & trasigt kakel , vill man ju gärna ha det fint också . Något man kan förvänta sig med höjda hyror
    /  Lisa
    Elisabeth
  • Hej Elisabeth.

    För närvarande har vi inga tillval, något som kan komma att ändras framöver.
    Vad det gäller trasigt kakel gör du en felanmälan på detta så kommer din bovärd ut och gör en bedömning om det behöver bytas eller ej.

    Med vänliga hälsningar
    GotlandsHem
  • Hej, bor på Kastanjegatan och mitt plank som vetter mot parkering ser för gräsligt ut med all avflagnad färg dessutom är det ju inte bra att träet blir oskyddat. Har ni planer på att åtgärda detta eller får man göra det själv?
    Helena Ekman
  • Hej Helena,

    Jag har skickat en arbetsorder angående ditt plank till bovärd i området.
    Han kontaktar dig om det finns några frågor som behöver besvaras.

    Ha en fin dag
    Stina Kundservice