Jag parkerar gratis i mitt bostadsområde, vad innebär det här?

Som vi tidigare har informerat om så ska vi under 2020 införa förhyrda parkeringsplatser i alla våra områden. Hur det kommer att gå till och exakt när det sker i ditt område ska du få mer information om. Att införa den här fordonskön är ett första steg.
GotlandsHem

Kommentarer

  • Hej
    Jag står på en plats på Åldermansvägen där jag stått sedan vi flyttade in på Kalkugnsvägen 33. Detta för att det är närmare till vår ytterdörr. Är åldermansvägen i Gotlandshems ägo? Ev ska jag avveckla min bil då min syn försämrats . Är en bilplats obligatoriskt att hyra på Kalkugnsvägen även om min man och jag inte har någon bil?
  • Hej Barbro!

    Tack för att du kontaktar oss.

    Nej, GotlandsHem har inte några parkeringar på Åldermansvägen.

    Det är inte obligatoriskt att hyra en parkering. Det är helt frivilligt.

    Vänliga hälsningar
    Yvette Kommunikatör