Kan jag hyra fler parkeringsplatser?

Du som vill hyra fler parkeringsplatser kan göra det så länge det finns lediga platser.

När du har skrivit avtal för en parkeringsplats, har du förverkat din plats i parkeringskön. Då kan du ställa dig i den igen, vilket är bra ifall nya behov skulle uppstå i framtiden. Du registrerar dig i parkeringskön via Mina sidor.

Om det visar sig att någon hyresgäst hyr fler parkeringsplatser än som kan anses vara rimligt utifrån efterfrågan, kan GotlandsHem i efterhand säga upp parkeringsplatser.

GotlandsHem

Kommentarer

  • Hej! Vad anses som ”rimligt”? Två platser i ett hushåll med en vuxen och ett barn?
  • Hej Erik!

    Tack för att du kontaktar oss,

    Det är behovet som styr vad som är rimligt.

    Vänliga hälsningar
    GotlandsHem