Hur gör jag om jag vill hyra ut i andra hand?

Hej!

Jag ska studera utomlands en termin och undrar hur jag gör för att hyra ut min lägenhet?

Tacksam för svar!

Kommentarer

  • Hej,

    Först och främst behöver du hitta en tilltänkt andrahandshyresgäst. Ni lämnar sedan tillsammans in en ansökan om andrahandsuthyrning. Här hittar du Blankett för andrahandsuthyrning.

    Tänk på att handläggning av en ansökan om andrahandsuthyrning tar upp till tre veckor och kom ihåg att bifoga alla handlingar som behövs för att du ska få ansökan beviljad. Mer om detta står på själva blanketten.

    Läs gärna mer om andrahandsuthyrning.

    Med vänlig hälsning

    GotlandsHem