Önskar bättre belysning vid cykelställ

Hej!
Jag skulle vilja lämna ett förslag om bättre belysning vid cykelstället framför Mästergatan 2-6. Det är rätt mörkt och cykeltjuven som stal min dotters cykel i fredags natt kunde i skydd av mörkret banka upp låset och cykla iväg. Tyvärr vaknade jag inte tillräckligt snabbt av bankandet så såg bara när han hoppade upp på cykeln o drog...

Kommentarer

  • Hej Camilla!

    Tack för att du kontaktar oss.

    Vi går igenom alla inkomna förslag i slutet på varje månad. Vårt Förslagsråd ser då på möjligheterna att genomföra ditt förslag. Stora förbättringsförslag som behöver planeras in i nästa års budget eller som kräver undersökning i kvarteret lämnas till ledningsgruppen för beslut.

    Så fort vi har ett beslut som rör ditt förslag får du ett svar här i kundforumet. Varje gång du får ett nytt svar på ditt inlägg får du ett mejl som berättar att vi svarat dig.

    Tack för förslaget, din åsikt är viktig för oss.

    Vänliga hälsningar
    Yvette Kommunikatör
  • Hej igen,

    Vi har nu tagit upp ditt förslag i förslagsrådet.

    Vi kommer att ta med oss den här frågan på vår Trygghets och trivselinventering som är planerad år 2020.

    Vänliga hälsningar
    Yvette Kommunikatör
  • Hej och tack för svar!
    Ja det är även en trygghetsfråga i allra högsta grad även om mitt fokus i första inlägget var belysning vid cykelstället.
    Både på fram- och baksidan av Mästergatan 2-6 är det ganska stora park-och grönytor som är dåligt upplysta på dygnets mörka timmar.
    Jag uppskattar att ni tar upp frågan i rätt forum men hoppas också att det inte dröjer för lång tid, 2020 är ett helt år.
    Mvh
  • Hej igen.

    I våra inventeringar så ser vi över hela belysningssituationen i området och vi arbetar så fort vi kan med att åtgärda de punkter som tas upp.

    Vänliga hälsningar
    Yvette Kommunikatör