Har GotlandsHem kolonilotter?

Hej!

Jag är intresserad av att odla på en kolonilott. Har GotlandsHem kolonilotter?

Kommentarer

  • Hej Adrian!

    Vi har kolonilotter i några få områden, fråga din bovärd hur det ser ut just i ditt område. Skulle det inte finnas lotter eller inte finnas någon ledig kan du ansöka om att få odla i odlingslåda.
    Läs mer om hur du ansöker om en odlingslåda på sidan Hemodlat.

    Med vänlig hälsning

    GotlandsHem
  • Finns det möjlighet att odla på en kolonilott om man bor i studentlägenhet på mejerigatan? Min bovärd visste inte.
  • Hej Madeleine!

    Det finns tyvärr inte några kolonilotter i närheten av Mejerigatan. Det du kan göra är att kontakta Hyresgästföreningen och fråga om de eventuellt kan hjälpa dig. Sen kan jag även rekommendera dig att ansöka om en odlingslåda i början på nästa år. Du kan läsa mer om det här.

    Med vänlig hälsning
    Yvette Kommunikatör