Garage

Vad har Gotlandshem för policy när det gäller att hyra garage i t ex Vitkålen? Är de endast avsedda för fordonsuppställning eller är det ok från er sida att vissa hyresgäster använder garagen som "extra förråd" o dyl? Efterfrågan på garage är stor i Vitkålen just för användning som garage för fordon och förvaring av fordonsrelaterade prylar!

Kommentarer

  • Hej Jörgen!

    Tack för att du kontaktar oss,

    Garage är till för att förvara ditt fordon. Utöver bil får du förvara enstaka cyklar, gräsklippare, mopeder, motorcyklar samt en uppsättning bildäck i ditt garage. Du får inte förvara något annat i garaget.

    Du får aldrig utföra egen verksamhet i garaget eller ha garaget som ett förråd till annat än ovanstående.

    Vänliga hälsningar

    GotlandsHem
  • Bra svar från er! Då kanske det är på sin plats att ni inventerar vad garagen används till
  • Hej igen,

    Vi gör inga generella kontroller eller inventeringar men om du som hyresgäst vet med dig någon som inte nyttjar ditt garage enligt de riktlinjer vi har, kan du återkomma med uppgifter om vilket garage det gäller så ser vi över ärendet.

    Vänliga hälsningar
    GotlandsHem
  • Det finns verksamheter med säljande service som blivit anmält ett flertal gånger utan att något gjorts
  • Hej igen.

    Du får gärna återkomma mer specifikt om vilket/vilka garage det gäller om du vet det. Vem har du kontaktat gällande det här tidigare?

    Vänliga hälsningar
    Yvette Kommunikatör
  • Bovärden vet vilket garage det gäller