Återlämna fråntagen kötid

Jag har blivit fråntagen över 10 års ködagar då jag inte fick information om systemändring via någon av de kanaler ni påstår ha informerat igenom.

Min avsikt var att mantalskriva mig i Visby, vilket med min nya köplacering inte blir möjlig under min livstid. Jag är nu hänvisad till att utnyttja alla regionens resurser samtidigt som jag gynnar fastlandsadressen med alla tillgångar.
Förslag: återlämna fråntagen kötid!

Kommentarer

  • Hej!

    Tack för att du hjälper oss att bli bättre.

    Vi går igenom alla inkomna förslag i slutet på varje månad. Vårt Förslagsråd ser då på möjligheterna att genomföra ditt förslag. Stora förbättringsförslag som behöver planeras in i nästa års budget eller som kräver undersökning i kvarteret lämnas till ledningsgruppen för beslut.

    Så fort vi har ett beslut som rör ditt förslag får du ett svar här i kundforumet. Varje gång du får ett nytt svar på ditt inlägg får du ett mejl som berättar att vi svarat dig.

    Tack för förslaget, din åsikt är viktig för oss.

    Med vänliga hälsningar
    GotlandsHem
  • Ditt förslag har nu tagits upp i Förslagsrådet. Vi kommer att se över våra rutiner och regler för att se hur vi kan bli bättre. Jag kan tyvärr inte ge dig en exakt tid på när vi har ett svar, men så fort vi har mer information så kommer vi att uppdatera med ett svar här i kundforumet.

    Tips till dig som också är intresserad av detta förslag:
    Följ inlägget så får du ett mejl när vi uppdaterar.

    Med vänlig hälsning
    Yvette Kommunikatör
  • Jag är i exakt precis samma situation som Pelle..
    Se över rutiner o regler är väl bra, men betyder det att jag, Pelle eller flera andra som säkert är i samma situation kan få tillbaka våra kö-dagar som bara försvann?
    Har ni kvar dom registren oxå eller togs dom helt bort iom det nya systemet?

  • En utvärdering av reglerna kring bostadskön görs med anledning av det förslag som kommit in. De nuvarande reglerna gäller. Skulle det ev bli några förändringar i framtiden kommer de inte gälla retroaktivt.

    Med vänlig hälsning,
    GotlandsHem
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.