Förslag: Tydligare lägenhetsbeskrivningar

Hej,
Jag upplever att informationen om lediga lägenheter ofta saknar viktig info.
Som exempel veckans lediga lägenhet på Rutegatan 153, där blir man osäker, via text och bilder, på om lägenheten är i markplan eller en trappa upp.
Bilden på planlösningen kan tydas som balkongdörr eller dörr till uteplats.

Jag har märkt detta om flera lediga objekt. Likaså om det finns hiss eller inte framgår inte alltid när det gäller lägenheter i flervåningshus.

Skulle tro att ni slipper en hel del tfn samtal om detta om det alltid i texten fanns rubriker som exempelvis, "Våningsplan" eller "Hiss"

Om jag återgår till Rutegatan 153 så visar vissa bilder två våningslängor och någon bild envånings. Blir lite förvirrande för den som av någon anledning söker n.b. eller tillgång till hiss.
Som sagt att alltid ha rubrikerna enligt förslaget skulle underlätta.
Likaså att ni i er allmänna info upplyser hur ni benämner våningsplan. Det varierar i olika landsändar om det ska heta nedrebotten eller våning 1.

Vänligen

Kommentarer

  • Hej!

    Tack för att du hjälper oss att bli bättre.

    Vi går igenom alla inkomna förslag i slutet på varje månad.
    Vårt Förslagsråd ser då på möjligheterna att genomföra ditt förslag. Stora förbättringsförslag som behöver planeras in i nästa års budget eller som kräver undersökning i kvarteret lämnas till ledningsgruppen för beslut.

    Så fort vi har ett beslut som rör ditt förslag får du ett svar här i kundforumet. Varje gång du får ett nytt svar på ditt inlägg får du ett mejl som berättar att vi svarat dig.

    Tack för förslaget, din åsikt är viktig för oss.

    Med vänlig hälsning
    GotlandsHem
  • Hej!

    Vi har nu tagit upp ditt förslag i förslagsrådet.

    Vi förstår problematiken och tycker att ditt förslag är väldigt bra. Vi tar med det i framtiden när vi planerar underhåll och utveckling av hemsidan. Vår plan är att kunna lägga upp en tydlig generell förklaring på hemsidan om hur vi ser på strukturen för de olika våningsplanen.

    Vi uppdaterar här i Kundforumet så fort vi har uppdaterat på hemsidan eller beslutat något nytt gällande ditt förslag.

    Med vänlig hälsning
    Yvette Kommunikatör