Finns det redan en kö för parkeringar inom GotlandsHems fastighetsbestånd?

Inte i dagsläget, med undantag i områden där det finns garage och carport. Då den första tilldelningen av parkeringsplatser är gjord öppnar vi möjligheten för dig att registrera dig i en nyskapad kö för parkeringsplatser. Den kommer att fungera som bostadskön, genom att du sparar ködagar. Det kan bli användbart för dig som inte har parkeringsplats, önskar hyra fler parkeringsplatser eller vid en eventuell flytt till annan lägenhet i ett annat bostadsområde. Vi återkommer med mer information när vi har detaljerna om hur den nya parkeringskön ska fungera. Arbete pågår kring det.
GotlandsHem

Kommentarer

  • Hej.
    Jag står i kö för ett ev. byte till parkeringsplats med tak, och har tidigare köat för den öppna plats jag har idag. Jag skulle därför vilja påstå att det faktiskt finns någon form av kösystem redan. Kommer jag att förlora mitt nummer i turordningen till parkeringsplats med tak?

    Mvh Jimmy
  • I mycket begränsat utsträckning finns det sedan tidigare kö till carport och garage. De som står i denna kö kommer att behålla sin kötid.
    GotlandsHem
  • Hej. Jag har stått i kö sen ni startade (oktober) detta med hyra parkeringsplats. Jag har 50 dagar, dvs max antal dagar sen start. Har dock sett att andra har många fler dagar (ex 357 dagar till öppen p-plats) Hur går detta ihop och hur kan man ha så många dagar redan?
    Mvh Peter
  • Hej Peter.

    De parkeringar som ligger ute att söka idag ligger i områden där det redan är enbart hyrparkeringar och det har funnits, precis som för carport och garage (som vi skriver om i inlägget här ovan) - en kö. Dessa ködagar är manuellt inlagda på de hyresgäster som varit uppställda i de köerna.

    Vänliga hälsningar
    Yvette Kommunikatör