Energi- och vattenredovisning på fakturan

Hej!
Att fakturera vatten- och varmvatten separat är en strålande idé. Det skall bli spännande framöver att få ta del av skillnaden mellan Adjutanten 1 och Adjutanten 2 avseende förbrukningssiffror för helt lika lägenhetsområden där ena kvarteret betalar sin förbrukning individuellt och det andra kvarteret har det som en kollektiv kostnad.
Nu till min begäran:
På hyresavin framgår det inte vilka förbrukningsmängder och enhetskostnader som är bakomliggande de belopp som faktureras. Varken energimängder eller vattenmängder mäts i kronor, de mäts i Watttimmar och liter. Vänligen fixa till detta, så vi som är intresserade kan ha koll på vår förbrukning.

Kommentarer

  • Hej Claes!

    Tack för att du hjälper oss att bli bättre.

    Vi går igenom alla inkomna förslag i slutet på varje månad. Vårt Förslagsråd ser då på möjligheterna att genomföra ditt förslag. Stora förbättringsförslag som behöver planeras in i nästa års budget eller som kräver undersökning i kvarteret lämnas till ledningsgruppen för beslut.

    Så fort vi har ett beslut som rör ditt förslag får du ett svar här i kundforumet. Varje gång du får ett nytt svar på ditt inlägg får du ett mejl som berättar att vi svarat dig.

    Tack för förslaget, din åsikt är viktig för oss.

    Vänliga hälsningar
    Yvette Kommunikatör
  • Hej.

    Ditt förslag har nu tagits upp i förslagsrådet.

    Vi ser över hur vi framöver kommer visa upp förbrukningen på fakturan och eventuellt på andra platser så som t.ex. mina sidor. Det är däremot inget som kommer att vara klart under den närmaste tiden.

    Priserna för vattnet är 30 respektive 75 kr per kbm för kall respektive varmvatten.
    -Det framgår inte på fakturan men går att räkna ut genom att räkna på kostnad för justering och schablon dividerat på förbrukningen.

    Vänliga hälsningar
    Yvette Kommunikatör
  • Hej Yvette!
    Det blir en knepig ekvation då förbrukningen i kbm inte redovisas. Nu när jag har beloppen per kbm så går det bra att räkna ut.
    Mvh
    Claes