Förslag: Bokning av flera pass i tvättstugan

Hej.
Varför går det bara att boka in en tid i tvättstugan numera? Till för någon vecka sedan gick det att lägga in två bokningar. Eftersom det aldrig varit något problem att få tvättid tycker jag att det är onödigt att ni tagit bort möjligheten att lägga in två pass efter varandra. Som småbarnsförälder är det ofta mycket som ska tvättas och det kan vara svårt att hinna ner exakt i tid när maskinen är klar. Det hade varit ett motiverat tilltag om det ofta varit fullbokat i tvättstugan. Men jag har under tiden som jag bott i området aldrig sett att det är fullt ens följande dygn. Låt dem som har behovet boka två tider i fortsättningen också.
Mvh
Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Hej!

    Tack för att du hjälper oss att bli bättre.

    Vi går igenom alla inkomna förslag i slutet på varje månad. Vårt Förslagsråd ser då på möjligheterna att genomföra ditt förslag. Stora förbättringsförslag som behöver planeras in i nästa års budget eller som kräver undersökning i kvarteret lämnas till ledningsgruppen för beslut.

    Så fort vi har ett beslut som rör ditt förslag får du ett svar här i kundforumet. Varje gång du får ett nytt svar på ditt inlägg får du ett mejl som berättar att vi svarat dig.

    Tack för förslaget, din åsikt är viktig för oss.

    Med vänliga hälsningar
    GotlandsHem
  • Hej, vill bara säga att jag helt håller med Oskar. Är man en stor familj så räcker verkligen inte ett tvättpass åt gången till. Hoppas att ni ändrar detta snarast.
  • Hej Oskar och Stina!

    Ert förslag har nu tagits upp i Förslagsrådet.

    Systemet är uppbyggt som så att du endast kan boka en tvättid åt gången. Anledningen till att det gick att boka flera tider för ett tag sedan var ett fel i systemet som nu är åtgärdat.

    Regeln att du endast får boka en tvättid åt gången är till för att skapa större möjligheter att få en tvättid. Kan du boka flera tider finns risken för att vissa bokar upp sig på många tvättider och du får därmed svårt att hitta lediga tider.

    Utifrån detta har vi gjort bedömningen att det skapar flest tider åt alla genom att bara kunna boka en tid åt gången. Finns det sedan lediga tider när du påbörjat ditt tvättpass kan du boka in dig på ytterligare ett pass. I dagsläget kommer vi därför inte att ändra på denna regel, men vi är tacksamma för er synpunkt. Alla inkomna förslag ligger till grund för kommande beslut om det skulle bli aktuellt för oss att göra om reglerna.

    Med vänlig hälsning
    Yvette Kommunikatör
    Bästa svaret
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.