Du behåller dina ködagar när du tecknar avtal på en kategoribostad

Den som tecknar kontrakt på ungdoms-, 55+ och 65+ lägenheter behåller sina ködagar. Kategoribostäderna är till för att skapa bättre förutsättningar för vissa ålderskategorier att få en bostad. Genom att den som tecknar kontrakt för en sådan bostad får behålla sina ködagar vill vi skapa bättre möjligheter för just dessa ålderskategorier att vid ändrade behov kunna flytta vidare.
GotlandsHem

Kommentarer

  • Gäller detta även för kategorin studentlägenheter?
  • Hej Anton!

    Ja, det gäller även studentlägenheter.

    Vänliga hälsningar
    Yvette Kommunikatör
  • Hej. Jag bor i en undomslägenhet, och jag fick aldrig behålla mina ködagar. Antar att jag flyttade in precis innan beslutet fattades. Det finns inte möjlighet att få tillbaka ens förlorade dagar? Personligen tycker jag att det är ologiskt att jag ska hyra en liten och billig ungdomslägenhet när det finns många ungdomar som står utanför bostadsmarknaden, medans jag som äldre och med god ekonomi är många år ifrån att flytta till något större och tvingas bo kvar.

  • Hej Johan

    Tack för att du kontaktar oss.

    Tyvärr är det inget som vi kan korrigera i efterhand.

    Ha en fortsatt fin dag.
    Vänliga hälsningar
    Emmy Hyresgästsamordnare