Hur fungerar bytessidan på GotlandsHems hemsida?

Kan ni inte lägga in en beskrivning om hur bytessajten fungerar. Som det är nu verkar det inte funka något vidare. Det hade varit bra om man kunde hitta andra som söker det objekt man själv har. Sen skulle det vara bra om ni delade upp bostadsområdena mer, t.ex efter kvartersnamn

Kommentarer

  • Hej!

    Tack för din fråga.

    Den delen av vår hemsida där man själv kan annonsera och söka bland annonser hittar du här.

    Du fyller i vad du är intresserad av (område, storlek mm) och trycker sedan knappen "Finnes". Då kommer de bytesannonser som stämmer överens med dina önskemål att publiceras. I varje publicerad annons så ser du även vad annonsören söker under rubriken Sökes.

    Alternativt kan du istället fylla i uppgifterna för din lägenhet (område, storlek mm) och trycker på knappen "Sökes". Då får du upp de bytesannonser som har önskemål om att byta till en lägenhet som matchar din.

    För att själv skapa en bytesannons måste du först logga in på Mina sidor.

    Sökområdena är uppdelade i områden istället för kvarter då kvartersnamn ofta inte används i samma utsträckning.

    Med vänlig hälsning

    GotlandsHem
  • Det där stämmer inte alls. Om jag fyller i mina uppgifter och klickar på finnes kommer alla möjliga upp som finns i mitt område

  • Hej,

    Det kan mycket väl vara så att det dyker upp många träffar när man gör sökningen både under "Finnes" och under "Sökes" beroende på vilket område som finns specificerat, hur många som är intresserade av att göra ett byte etc. Tyvärr finns det i dag ingen sökfunktion som ger en högre träffsäkerhet än så.

    Med vänlig hälsning

    GotlandsHem
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.