Blir jag av med mina ködagar när jag flyttar in i en ny lägenhet?

Hej!

Jag har stått i kö hos er och har samlat ihop en del poäng, om jag flyttar in i en lägenhet förlorar jag då mina poäng?

Kommentarer

  • Hej,

    Samtidigt som man skriver kontrakt på en lägenhet så nollställsködagarna man har. Detta gäller även vid överlåtelse eller bostadsbyte. Om man skriver kontrakt för en studentlägenhet så nollställs inte ködagarna men man kan inte söka en ny lägenhet de kommande tre månaderna.

    Så snart ködagarna nollställts så kan man ställa sig i bostadskön igen. Det gör man enklast genom att logga in på Mina sidor

    Med vänlig hälsning

    GotlandsHem
  • Även om den nya bostaden är hos annan hyresvärd (bostadsbyte)
  • Hej Jerker,

    ködagarna nollställs inte när byte sker till en annan hyresvärd.

    Med vänlig hälsning,
    GotlandsHem
  • Så man kan egentligen intresseanmäla sig till hur många lägenheter som helst och få hur många erbjudanden som helst utan att ködagarna nollställs då?
  • Hej Angelica!

    Ja du kan göra intresseanmälan på hur många lägenheter du vill. Får du erbjudande på en lägenhet måste du dock tacka nej om du inte är intresserad, annars kan du bli tillfälligt spärrad från att söka fler lägenheter.

    Ködagarna nollställs först när du har tecknat ett avtal på en lägenhet hos oss.

    Kom ihåg att uppdatera din plats i kön för att inte förlora dina ködagar. Jag rekommenderar dig att göra det två gånger om året men du måste som minst göra det inom 365 dagar från det du registrerade dig eller senast förnyade din köplats.

    Med vänlig hälsning
    Yvette Kommunikatör
  • Hej, om man intresseanmält sig till flera lägenheter. Tiden för att tacka ja eller nej, går ut på den första - men man har inte hunnit titta på den andra än. Hur gör man då? Vad gäller?  Om jag tackar ja på nr 1 - förlorar jag då nr 2 automatiskt?
  • Hej Camilla!

    Du kan tacka ja till flera erbjudanden. Skulle du komma på plats 1 på flera sökta lägenheter så kommer någon från uthyrningsavdelningen att kontakta dig så att du får möjlighet att välja vilken lägenhet du vill skriva avtal för.

    Med vänlig hälsning
    Yvette Kommunikatör
  • Hej!

    Vi har uppdaterat villkoren för bostadskön. Här hittar ni villkorsändringarna.

    Vänliga hälsningar
    GotlandsHem