Blir jag av med mina ködagar när jag flyttar in i en lägenhet?

Samtidigt som man skriver kontrakt på en lägenhet så nollställsködagarna man har. Om man skriver kontrakt för en studentlägenhet, ungdoms-, 55+ eller 65+ lägenhet så nollställs inte ködagarna.

Detta gäller också vid bostadsbyte, då behåller man sina ködagar.

Så snart ködagarna nollställts så kan man ställa sig i bostadskön igen. Det gör man enklast genom att logga in på Mina sidor

GotlandsHem

Kommentarer

  • Var ligger dom 200 lägenheterna för 65+ och dom för 55+.
  • Hej Gunnel

    Tack för att du kontaktar oss.

    Vi har ett 65+ boende som ligger på Gråbo Torg, kallas för "Hytten".
    Sen har vi ett 55+ boende som ligger i Talludskviar.
    I dessa områden finns endast bostäder som är avsedda för 65+ respektive 55+.
    Utöver dessa så har vi lägenheter som endast kan sökas av 55+ och 65+ utspridda i våra områden på hela ön.

    Ha en fin dag.
    Vänliga hälsningar
    Emmy Hyresgästsamordnare