Basketkorgar kastanjegatan

Bor väldigt lite barn på kastanjegatan , och i nuläget finns det en (fin) lekplats på varje gård (3) som i princip inte andvänds. Har barn som tränar basket och som skulle uppskatta om man kunde sätta upp en eller två basketkorgar på lämplig plats , ev kunde man kanske ta bort en lekpark........

Kommentarer

  • Hej Dick!

    Tack för att du kontaktar oss.

    Vi går igenom alla inkomna förslag i slutet på varje månad. Vårt Förslagsråd ser då på möjligheterna att genomföra ditt förslag. Stora förbättringsförslag som behöver planeras in i nästa års budget eller som kräver undersökning i kvarteret lämnas till ledningsgruppen för beslut.

    Så fort vi har ett beslut som rör ditt förslag får du ett svar här i kundforumet. Varje gång du får ett nytt svar på ditt inlägg får du ett mejl som berättar att vi svarat dig.

    Tack för förslaget, din åsikt är viktig för oss.

    Vänliga hälsningar
    Linda Bostadsförmedlare
  • Har tyvärr inte fått och väntar ännu på återkoppling i frågan . Om den skall tas vidare så är det ju nu till våren (snarast) den blir aktuell.
  • Hej igen Dick!

    Vi har tagit upp ditt förslag och vi håller på att se över det, jag återkommer till dig efter vårt nästa möte som kommer att vara i mitten på nästa månad.

    Vänliga hälsningar

    Yvette Kommunikatör
  • Hej igen Dick!

    Vi tackar återigen för ett bra förslag. Vi har gått runt i området för att se om det finns en bra placering för basketkorg i området och har även haft kontakt med våra bovärdar och hyresgästföreningen gällande ditt önskemål. Det har framkommit att det tidigare funnits klagomål på oljud från studsande bollar så om det ska placeras ut en basketkorg behöver vi säkerställa att det inte stör övriga boende i området.

    Vi vill inte ta bort någon befintlig lekplats. Har du själv ett förslag på en bra placering så får du gärna höra av dig till oss.

    Vi gör numera återkommande trivsel- och trygghetsinventeringar i våra kvarter och vi kommer ta med oss detta önskemål när det är dags för trygghet- och trivselinventering på Kastanjegatan vilket är planerat till 2020.

    Vänliga hälsningar
    Yvette Kommunikatör