Lekplats för olika åldrar

Hej,
Vi bor på Stora Törnekvior 74 och barnen saknar fortfarande någon sorts lekplats för större barn, Kanske att man kan byta ut en av sandlådorna som inte används ändå till en basketkorg? Det tar ju inte mer plats men skulle vara roligt för barn i fler åldrar. 😀

Kommentarer

  • Hej Sara!

    Jag tar det här vidare till vårt förslagsråd. Vi går igenom alla inkomna förslag i slutet på varje månad. Vårt Förslagsråd ser då på möjligheterna att genomföra ditt förslag. Stora förbättringsförslag som behöver planeras in i nästa års budget eller som kräver undersökning i kvarteret lämnas till ledningsgruppen för beslut.

    Så fort vi har ett beslut som rör ditt förslag får du ett svar här i kundforumet. Varje gång du får ett nytt svar på ditt inlägg får du ett mejl som berättar att vi svarat dig.

    Tack för förslaget, din åsikt är viktig för oss.
    GotlandsHem
  • Hej igen Sara!

    Ditt förslag har nu tagits upp i förslagsrådet.

    Återigen, tack för era synpunkter och förslag. Vi förstår att de mindre lekplatserna inte tilltalar de äldre barnen. Vi har testat basketkorgar i några av våra fastighetsområden och har stött på klagomål att det blir en hel de ”studsande” ljud som stör många hyresgäster och i detta område så är det många hus som ligger tätt på varandra.

    I våra områden på ”nya A7” området har vi valt att anlägga mindre lekplatser på grund av mindre tomter att bygga boende på och med vetskap om att Region Gotland kommer att göra i ordning en parkanläggning inklusive en ny lekplats mellan kvarteren Allégatan och ner till Wilhelmina Skogs gata. Tanken är en gemensam lekplats för hela området. Regionens målsättning är att den skall stå klar mot slutet av året.

    Vänliga hälsningar
    Yvette Kommunikatör
  • Hej Yvette,
    Jag fick samma svar angående Regionens planerade lekplats för tre år sedan men kan inte se att det hänt något med den. Är det verkligen säkert att det kommer att bli av? Det är ju tätt mellan husen nu även där den planerades att byggas.

    Det här blir ju ett stort bostadsområde och Gotlandshem har ju många av fastigheterna så att prioritera de lite större barnen vore ju inte fel. 😀

    Vad kommer det att bli på den platsen mellan det hus jag bor i (Stora Törnekvior 74) och de nya trevåningshusen? Där Wisab hållit till under byggnationen. Nu är det en stor grusplan. Där finns ju plats för något roligt tänker jag.

    Hälsningar
    Sara
  • Hej igen!

    Etableringen av parkområdet och lekplats har blivit försenat. Men enligt ny information från Region Gotland så kommer dom snart att gå ut med en upphandling på detta. Marken som ligger mellan ert område och nya Sergeanten 5 är Region Gotland som äger och kommer troligen bli ett grönt naturområde efter Wisabs etablering är klar. Vi håller tummarna för en ny rolig lekpark klar till slutet av året.

    Vänliga hälsningar
    Yvette Kommunikatör
  • Tack för snabbt svar. 😀
    Ok då vet vi. Det blir fint med ett grönområde också såklart.
    Håller tummarna här också då för att det blir en lekplats som passar lite äldre barn. Det var ju på gång med en skatepark tidigare men den blev väl också stoppad tror jag.

    Ha en fortsatt fin dag! 😀

    Sara