Badkar i lägenheten

Hur långt är era badkar?

Kommentarer

  • Hej Emma,

    Ett standardbadkar är 160 x 70 cm.

    Ha en trevlig dag!

    GotlandsHem
  • Hej bor på Sjölijegatan och vi har köpt ett badkar samt fått monterat kran på väggen. Vi ska sälja det vi köpte då det är för litet. Vad kostar det att låta er sätta in ett standardbadkar? Har ni endast en modell?
    Mvh Barbro

  • Hej,

    Tack för din fråga.

    Prislista för våra tillval finner du här.
    I dagsläget har vi endast en modell av badkar.

    Med vänlig hälsning

    GotlandsHem
  • Hej

    För två år sedan kostade Badkaren 5 000:- inklusive badkarskran för Badkar!

    Varför är det nu dyrare?

  • Hej Pelle,

    Tack för din fråga.

    Vi följer SABO's riktprislista (Nyckeltal lägenhetsreparationer) och anpassar våra priser efter den. Riktprislistan kommer i ny upplaga varje år vilket gör att priserna kan variera.

    GotlandsHem
  • Om man ska flyttar in i en lägenhet med dusch och man vill byta till badkar, så får man betala för det, har jag förstått. Men om situationen är det motsatta, dvs om man vill bli av med badkaret och dusch med "tillbehör" (kabin eller annan avdelning av duschutrymmet etc), kostar det också och hur mycket i så fall?
  • Hej Arne!

    Om det finns ett badkar i lägenheten när man flyttar in tillhör det lägenheten. Det innebär att man får ta bort det under tiden man bor där men att man är skyldig förvara det under kontraktstiden och därefter återställa det den dagen man flyttar från lägenheten.

    Önskar man få hjälp att ta bort sitt badkar ska man ta kontakt med sin bovärd som därefter tar ärendet vidare. Timkostnaden i samband med demonteringen faktureras hyresgästen och beräknas separat i varje enskilt fall av reparatörerna.
    GotlandsHem
  • Om det befintliga badkaret är slitet och emaljen avskavd så det börjar rosta? Kan man då begära byte?
  • Hej Pia!

    Om ditt badkar är slitet kan du kontakta din bovärd som får komma hem till dig och titta på badkaret och avgöra om det är något vi kan byta ut.

    Med vänlig hälsning
    Yvette Kommunikatör
  • Hej,
    Om jag har ett badkar och vill ta bort det för att det förstör väggarna i badrummet, eftersom det är svårt att komma åt att städa klokt. Avloppet under badkaret svämmar över titt som tätt. Kan jag få det borttaget? Det tillhör lägenheten och jag ska förvara det under tiden, men det lilla förråd vi har får inte ett badkar plats i. Finns det då möjlighet att kunna ha det förvarat någon annanstans?
    Tack på förhand!
    MVH Katarina
  • Hej Katarina!

    Vi har tyvärr inte möjlighet att förvara ditt badkar.

    Gällande avloppet vill jag hänvisa dig till att göra en felanmälan till din bovärd som får komma och titta på det.

    Med vänlig hälsning
    Yvette Kommunikatör
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.