Förslag: Information om vilka medel som används den automatdoserande tvättstugan

För en vecka sedan fick Vargen datoriserade bokningstider samt automatdosering av tvätt- o sköljmedel.
Ber att ni på lämpligt ställe, ex under Tvättstuga,  informerar på Hemsidan om vilka medel som används, dvs namn. Även namnet på det bakteriedödande medlet som tillsätts.

Önskar också att den informationen affischeras i Tvättstugan samt att alla gamla inaktuella informationer tas bort.

Kommentarer

  • Hej!

    Tack för att du hjälper oss att bli bättre.

    Vi går igenom alla inkomna förslag i slutet på varje månad. Vårt Förslagsråd ser då på möjligheterna att genomföra ditt förslag. Stora förbättringsförslag som behöver planeras in i nästa års budget eller som kräver undersökning i kvarteret lämnas till ledningsgruppen för beslut.

    Så fort vi har ett beslut som rör ditt förslag får du ett svar här i kundforumet. Varje gång du får ett nytt svar på ditt inlägg får du ett mejl som berättar att vi svarat dig.

    Tack för förslaget, din åsikt är viktig för oss.

    Med vänlig hälsning
    Yvette Kommunikatör
  • Hej!

    Vi har tagit upp ditt förslag i förslagsrådet.

    Information om tvättmedlet som används kommer inom kort att sättas upp i din tvättstuga.

    Det är idag inte klart om informationen kommer att komma upp på vår hemsida eller endast här i kundforumet.

    Med vänlig hälsning
    Yvette Kommunikatör
  • Tack! Nu finns information i Tvättstugan. Men har ett par frågor.
    Fläckbort. Turbo Oxysan.  Tillsätts detta medel till alla tvättar, oavsett gradantal?
    Går det att välja bort ?

    Sköljmedel finns två sorter. Softenit Dual Excellence samt Elpa soft M, Svanenmärkt.

    Varför två sorter? Är det olika beroende på vilket gradantal man tvättar ? Eller ?
  • Hej Hjördis!

    Tack för att du kontaktar oss.

    Jag ska undersöka hur det fungerar och återkommer till dig här i kundforumet i nästa vecka när jag har ett svar.

    Trevlig helg!

    Med vänlig hälsning
    Yvette Kommunikatör
  • Hej igen,

    Fläckborttagningsmedlet tillsätts i alla tvättar, dock i olika mängd beroende på om det är vittvätt eller kulörtvätt. Det går inte att välja bort fläckborttagningsmedlet.

    Jag har nu fått veta att det enbart är sköljmedlet Softenit Dual Exxcellence som används.

    Med vänlig hälsning

    Yvette Kommunikatör