Hur fungerar in/utflyttning vid andrahandsuthyrning?

Om man hyr i andrahand och ska hyra ny lägenhet i andrahand.
om man som andrahandshyresgäst säger upp första lägenheten och förstahandshyresgästen inte vill behålla lägenheten, kan man säga att man önskar flytta tidigare då och eventuellt kunna flytta tidigare till den nya? Om nästa förstahandshyresgäst vill flytta in tidigare än efter tre månader såklart.

Kommentarer

  • Hej Jenna!

    Tack för att du kontaktar oss.

    Om du hyr eller ska hyra en lägenhet i andrahand är det en överenskommelse mellan dig och förstahandshyresgästen om när ni bestämmer tid för in/utflyttning (så länge det inte är före eller efter beviljad tid för uthyrning). Tänk på att det krävs att vi på GotlandsHem har godkänd en ansökan för andrahandsuthyrning.

    Med vänlig hälsning
    Yvette Kommunikatör