Välkommen till Geabs kundforum!
Här kan du söka efter svar, ställa din egen fråga eller hjälpa oss med förslag och idéer.
Vill du göra en felanmälan eller komma i kontakt med oss direkt ber vi dig kontakta oss på Kundservice.
Vi finns här vardagar mellan 08:30–15:30
Om Geab kundservice
Geab består av tre juridiska bolag som tillsammans bildar Geab. Geab kundservice arbetar på uppdrag av samtliga: Gotlands Energi AB, Gotland Elförsäljning AB och Gotlands Elnät AB.
Mål med vår återkoppling
Du får svar på dina frågor helgfria vardagar under kontorstid. Frågorna publiceras inte direkt, utan först när det finns svar. Vi har som mål att du ska få återkoppling senast nästa arbetsdag, från det att vi läser ditt meddelande.
Några av de nya funktionskraven innebär att mätarna ska klara av timmätning och de ska ha ett kundgränssnitt som gör det möjligt för kunderna att själva kunna ta del av sina mätuppgifter. De ska ge kunderna bättre verktyg för att vara aktiva på elmarknaden, samtidigt som elmätarna tryggar en säkrare drift av elnäten genom att strömavbrott kan upptäckas direkt.
Du kan läsa mer om funktionskraven på ei.se.
Det kommer vara mellan 5-10 sekunders fördröjning i kundgränssnittet.
mvh
Geab Kundservice
Vi följer den rekommendationen som Energiföretagen Sverige tagit fram.
Du kan läsa mer här
vänligen
GEAB
Kundservice